Instagram: Dé bron voor Influencer Marketing

Elke dag komen er wel nieuwe tactieken boven water op het gebied van marketing. Instagram Marketing is zeker iets waar bedrijven zich meer mee bezig zouden moeten houden. De Influencers van Instagram hebben veel volgers en dus een groot bereik, en als je dat kan koppelen aan het juiste product of merk is het mogelijk om daar veel succes mee te behalen.

Het is mogelijk om je nieuwste product aan te prijzen, misschien nieuwe klanten te verzamelen of juist via een directe weg communiceren met jouw doelgroep. Uit onderzoek dat is uitgevoerd door KISSmetrics is gebleken dat 70% van de Instagram gebruikers daadwerkelijk opzoek gaan naar het product of merk dat wordt aangeprezen door Influencers. Dit is ook de reden dat Influencer marketing op Instagram zo populair is. Je advertentie moet natuurlijk overkomen en niet te ‘verkoperig’. Daarom is Instagram marketing een echte winnaar voor jouw merk of product. Tip: Bezoek Juulr.com, dit is een influencer Marketing Software & Agency.

Je eigen achterban creëren
Er zijn een aantal verschillende manieren om meer volgers te krijgen op Instagram. Je kan het voor elkaar krijgen met behulp van tools of je zorgt ervoor dat je de beste hashtags gebruikt die voorkomen over jouw branche. Volgens Shopify zijn dit de tijden en dagen dat je het beste kan posten op Instagram

Naamloos

Instagram Marketing
Een goede tactiek om je eigen aantal volgers te verhogen is de volgers van de concurrentie te ‘stelen’. Deze volgers hebben al interesse getoond in soortgelijke producten en zouden dus zonder problemen jouw account ook volgen. Want het kan erg lastig zijn om het aantal volgers van 0 naar een redelijk aantal te krijgen.

Wat is een Instagram Influencer eigenlijk?

Eigenlijk is het een persoon die gewoon Instagram gebruikt en een redelijke achterban heeft gecreëerd over een bepaalde tijd. Ook is deze persoon instaat om andere over te halen, de Influencer heeft namelijk geloofwaardigheid opgebouwd en kan daarom helpen met het opbouwen van je achterban op Instagram. De Influencer kan ook zorgen voor extra sales door alleen jouw product of dienst te showen op hun profiel.

Als je zelf posts plaatst op je Instagram account zonder dat je een goed aantal volgers hebt kan je je afvragen of iemand überhaupt je posts wel ziet en misschien was het wel tijds -en geldverspilling. Maar als je gebruik maakt van Influencers met een grote achterban en zorgt dat ze actief zijn in dezelfde branche als jouw onderneming zal dat resulteren in een nieuwe lading volgers.

Hoe samen te werken met Instagram Influencers?
Hier een stappenplan over Instagram Influencer Marketing:
1. Vind de juiste Influencers: zoek naar personen die actief zijn in jouw branche
2. Ga de samenwerking aan: zodra je de juiste persoon hebt gevonden zal je hem of haar moeten
benaderen, zorg voor een korte briefing.
3. Zorg ervoor dat je de resultaten meet: op die manier weet je precies hoeveel conversie je
advertentie heeft opgeleverd
Instagram marketing is dus hét social media kanaal voor je toekomstige marketingcampagnes. De juiste
Influencers zorgen voor een hoop conversie!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*